L'experiència de provar Posterous ( http://posterous.com ) per a l'edició de blocs ha estat del tot agradable i entusiasmant i ho dic en referència a la senzillesa i visió amb que s'ha dissenyat l'eina. Segueix la regla del "menys és més" és a dir "menys complex, més útil" minimalisme en estat pur. Alhora Posterous és molt més a prop del concepte xarxa social que dels convencionals blocs o weblocs tal com els utilitzem en l'actualitat. De fet els blocs seran destinats evolucionar i expandir-se desenvolupant mecanismes d'integració amb les xarxes socials, que és allà on cada cop hi ha més "vida digital" per molt que a vegades ens puguin semblar que tractem de mons estranys on suposadament hi esdevenen fets incontrolables i poc formals.
Posterous s'ha plantejat com a eina per a fomentar la publicació massiva de continguts, ja que la barrera tecnològica gairebé s'ha anivellat a la destresa que cal per enviar un correu electrònic. És a dir, un cop t'has donat d'alta -sense ni tan sols registre- i personalitzes l'eina amb uns mínims requeriments, només et cal saber l'adreça de correu on enviar el teu contingut per obtenir en pocs segons la seva publicació a la xarxa. A cada usuari també se li permet afegir nous col·laboradors que poden publicar mitjançant l'enviament de continguts a: post@elteunom.posterous.com. Alhora la plataforma té capacitat per optimitzar el format dels continguts que s'hi annexen (fitxers de text, imatge, àudio o vídeo) per tal que apareguin publicats de la manera més clara i suggerent. Val a dir que aquestes prestacions no serien suficientment innovadores si no hi suméssim l'avantatja que actualment més diferencia Posterous: la possibilitat de publicar mitjançant una única acció els continguts a tot un grup creixent de xarxes socials com Facebook, Twitter o LinkedIn i a contenidors d'informació tan populars com el Flickr per a imatges o el mateix Youtube per a fitxers de vídeo.
Posterous va ser posat en marxa el juliol del 2008 per un petit nucli d'emprenedors que comptaren amb un capital llavor de 15.000 dolars provinent d' Y-Combinator, una altra empresa californiana de capital risc especialitzada en el finançament d'empreses que volen iniciar el seu projecte. Fa poques setmanes Posterous acaba d'obtenir 4,4 milions de dòlars per part de nous inversors que se sumen a l'aposta pel projecte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario